maanantai 2. huhtikuuta 2012

Heräsin aamulla erittäin kirkkaan ja todentuntuisen unen jälkeen, ja ihmettelin hetken missä oikein olen. Unessa olin nimittäin muuttanut taloon, jossa asumisesta olen oikeastaan haaveillut lapsesta asti! Talo on pikkuruinen, mansardikattoinen puutalo lähellä lapsuudenkotiani, ja muistan jo pikkutyttönä kyselleeni mummulta kuka talossa oikein asuu, ja ilmottaneeni että talosta tulee kotini sitten kun olen iso. Lapsuudessani kauniin vaaleansininen ja idyllinen talo on nykyisin varsin ränstynyt, mutta niin ihana että haluaisin yhä sen pelastaa - muutenkin kuin unissani! Unessa ostin talon kursailemattoman tyylikkäästi soittamalla ovikelloa, ja ilmoittamalla pokkana että "muutan nyt tänne, mitäs maksaa?!"  Ja sitten jo kannoin mummun peruja olevan Emma-kaluston ovesta sisään! :D

Ihan näin yksinkertaistahan se ei todellisuudessa ole, mutta haaveillahan saa aina! Ja joku taika tässä talossa oikeasti on, kun kerran näen siitä unta säännöllisin väliajoin! Tällä kertaa uni oli niin todellisen tuntuinen ettei  ajatus jättänyt rauhaan koko päivänä, mietin mitä tällaisesta joutuisi maksamaan, ja olin jopa niin tuhma että kävin kotimatkalla räpsimässä pari kuvaa. Alimmassa kuvassa näkyy kuisti,jonka katolla on muistaakseni ollut jonkinlainen kaide /parveke. Katto ja ovat olleet punertavat, ja seinät vaaleansiniset. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti